آپلود عکس
 
آپلود عکس

آپلود عکس

بایگانی ارديبهشت ۱۳۹۸ :: فایل کاران

فایل کاران

۹۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ)


پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ)

پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل

تعداد صفحات 6
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


این ابزار یک مقیاس خودسنجی 39 آیتمی است که توسط بائر و همکاران (2006) از طریق تلفیق گویه هایی از پرسشنامه ذهن آگاهی فریبرگ (والاش[2] و همکاران، 2006)، مقیاس هوشیاری و توجه ذهن آگاه (براون و ریان، 2003)، مقیاس ذهن آگاهی کنچوکی (بائر و اسمیت[3]، 2004)، مقیاس تجدیدنظر شده ذهن آگاهی شناختی و عاطفی (کومر[4] و همکاران، 2005) و پرسشنامه ذهن آگاهی سوتامپتون (چادویک[5] و همکاران، 2007) با استفاده از رویکرد تحلیل عاملی[6] تحول یافته است. بائر (2006) تحلیل عاملی اکتشافی را بر نمونه ای از دانشجویان دانشگاه انجام داد. عامل های بدست آمده این چنین نامگذاری گردید: مشاهده، عمل توأم با هوشاری، غیرقضاوتی بودن به تجربه درونی، توصیف و غیر واکنشی بودن.

عامل مشاهده در برگیرنده توجه به محرک های بیرونی و درونی مانند احساسات، شناخت ها، هیجان ها، صداها و بوها می باشد. توصیف به نامگذاری تجربه های بیرونی با کلمات مربوط می شود، عمل توأم با هوشیاری در برگیرنده عمل کردن با حضور ذهن کامل در هر لحظه است و در تضاد با عمل مکانیکی است که در هنگام وقوع ذهن فرد در جای دیگری است. غیر قضاوتی بودن به تجربه درونی شامل حالت غیر قضاوتی داشتن نسبت به افکار و احساسات است و غیر واکنشی بودن به تجربه درونی اجازه آمد و رفت به افکار و احساسات درونی است بی آنکه فرد در آنها گیر کند. براساس نتایج همسانی درونی عامل ها مناسب بود و ضریب آلفا در گسترهای بین 75/0 (در عامل غیر واکنشی بودن) تا 91/0 (در عامل توصیف) قرار داشت. همبستگی بین عامل ها متوسط و در همه موارد معنی دار بود و در طیفی بین 15/0 تا 34/0 قرار داشت (نئوسر[7]، 2010).

همچنین در مطالعه ای که بر روی اعتباریابی و پایایی این پرسشنامه در ایران انجام گرفت، ضرایب همبستگی آزمون - بازآزمون پرسشنامه FFMQ در نمونه ایرانی بین 57/0=r (مربوط به عامل غیر قضاوتی بودن) و 84/0=r (عامل مشاهده) مشاهده گردید. همچنین ضرایب آلفا در حد قابل قبولی (بین 55/0=α مربوط به عامل غیر واکنشی بودن و 83/0=α مربوط به عامل توصیف) به دست آمد (احمدوند، 1390).


شیوه نمره گذاری

آزمودنی باید در یک مقیاس لیکرت 5 درجه ای از 1 (هرگز) تا 5 (همیشه) میزان موافقت یا مخالفت خود با هر یک از عبارات را بیان کند. دامنه نمرات در این مقیاس 195-39 می باشد. از جمع نمرات هر زیر مقیاس یک نمره کلی به دست می آید که نشان می دهد که هر چه نمره بالاتر باشد ذهن آگاهی هم بیشتر است.

عنوان

همیشه

اغلب

برخی مواقع

بندرت

هرگز

امتیاز

5

4

3

2

1


ردیف

خرده مقیاس

سوالات

تعداد سوال

1

مشاهده

?????????????????????????

8

2

توصیف

32-16-37-2-7-12-22-27

8

3

عمل همراه با آگاهی

????????????????????????

8

4

عدم قضاوت

3-10-14-17-25-30-35-39

8

5

عدم واکنش

???????????????????????

7


* سوالاتی که زیرشان خط کشیده نمره گذاری معکوس دارند و بر طبق جدول زیر عمل می شود:

عنوان

همیشه

اغلب

برخی مواقع

بندرت

هرگز

امتیاز

1

2

3

4

5



[1] . Five fact mindfulness questionnaire

[2] . Walach, J.

[3] . Smith, G. T.

[4] . Kumer, S.M.

[5] . Chadwick, P.

[6] . Factor analyses

[7] . Neuser, N.J.


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


تعداد گویه ها:                   39

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:                 دارد

نحوه نمره گذاری:             دارد

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین ایزدی

پاورپوینت تحلیل مدرسه ابتدایی Woodland آمریکا


پاورپوینت تحلیل مدرسه ابتدایی Woodland آمریکا

دید کلی :
در این فایل مدرسه ابتدایی Woodland واقع در آمریکا مورد تحلیل قرار گرفته است. این فایل در قالب پاورپوینت و دارای 11 اسلاید می باشد. این فایل برای رشته معماری تهیه شده است.

توضیحات کامل :

پاورپوینت تحلیل مدرسه ابتدایی Woodland آمریکا

 

معماران شرکت HMFH برای تعریف مفاهیم طراحی پروژه Woodland از نزدیک با مریبان آموزشی جلساتی تشکیل دادند و براساس آن نیازهای دانش آموزان مشخص گردید. سیاست های طراحی در این پروژه مبتنی بر پوشش نیازهای دانش آموزان تعریف گردید...

 

فهرست مطالب

این فایل شامل بخش های زیر است:

  • گروه طراحی
  • مساحت
  • موقعیت
  • هدف طراحی
  • مقطع سه بعدی
  • ریزفضاها
  • نما
  • و...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین ایزدی

پایان نامه تعیین رابطه سبکهای عشق ورزی با کیفیت زندگی زوجین ناسازگار شهر رفسنجان


پایان نامه تعیین رابطه سبکهای عشق ورزی با کیفیت زندگی زوجین ناسازگار شهر رفسنجان

پایان نامه ارشد تعیین رابطه سبکهای عشق ورزی با کیفیت زندگی زوجین ناسازگار شهر رفسنجان سبکهای عشق ورزی، ویژگیهای شخصیت، کیفیت زندگی، زوجین ناسازگار

دانلود پایان نامه تعیین رابطه سبکهای عشق ورزی با کیفیت زندگی زوجین ناسازگار شهر رفسنجان

پایان نامه ارشد تعیین رابطه سبکهای عشق ورزی با کیفیت زندگی زوجین ناسازگار شهر رفسنجان
سبکهای عشق ورزی
 ویژگیهای شخصیت
 کیفیت زندگی
 زوجین ناسازگار
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 203 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 143

 

پایان نامه ارشد تعیین رابطه سبکهای عشق ورزی با کیفیت زندگی زوجین ناسازگار شهر رفسنجان

143 صفحه ورد

 

چکیده:

        تحقیق حاضر به بررسی رابطه ساده و چندگانه بین سبکهای عشق ورزی و ویژگیهای شخصیت با کیفیت زندگی می پردازد. از این رو هدف پژوهش حاضر نیز بررسی رابطه سبکهای عشق ورزی و ویژگیهای شخصیت با کیفیت زندگی زوجین ناسازگار شهر رفسنجان بود. نمونه آماری این پژوهش تعداد 61 نفر از زوجین ناسازگار شهر رفسنجان بودند که به روش هدفمند انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از 1- پرسشنامه ویژگیهای شخصیتی نئو 2- پرسشنامه سبکهای عشق ورزی استرانبرگ و 3- پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت. روش تحقیق از نوع همبستگی بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده، نتایج نشان داد بین سبکهای عشق ورزی و ویژگیهای شخصیت با کیفیت زندگی زوجین ناسازگار شهر رفسنجان همبستگی مثبت و رابطه معناداری وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون نشان داد که بین سبکهای عشق ورزی و ویژگیهای شخصیت با کیفیت زندگی رابطه چندگانه وجود دارد. بگونه ای که نتایج آزمون رگرسیون نشان داد سبکهای عشق ورزی 40 درصد و ویژگیهای شخصیتی 31 درصد بر کیفیت زندگی تاثیر دارند. همچنین نتایج حاصل از بررسی آزمون رگرسیون نشان داد این دو متغیر با یکدیگر 32 درصد از تغییرات کیفیت زندگی زوجین ناسازگار شهر رفسنجان  را توضیح می دهند. بنابراین با کمک سبکهای عشق ورزی و ویژگیهای شخصیت می توان کیفیت زندگی زوجین را پیش بینی و اقدامات لازم را بعمل آورد.

کلید واژه: سبکهای عشق ورزی، ویژگیهای شخصیت، کیفیت زندگی، زوجین ناسازگار.

دانلود پایان نامه تعیین رابطه سبکهای عشق ورزی با کیفیت زندگی زوجین ناسازگار شهر رفسنجان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین ایزدی

تحقیق زندگی نامه حضرت علی (ع)


تحقیق زندگی نامه حضرت علی (ع)

تحقیق زندگی نامه حضرت علی (ع) از ولادت تا شهادت به همراه تمامی اتفاقات و جنگ ها به صورت جامع وشکیل برای شما آماده شده است

دانلود تحقیق زندگی نامه حضرت علی (ع)

دانلود تحقیق زندگی نامه حضرت علی (ع)
 تحقیق زندگی نامه حضرت علی (ع)
 زندگی نامه حضرت علی (ع)
 حضرت علی (ع)
زندگی نامه اهل بیت
تحقیق از ولادت تا شهادت حضرت علی (ع)
دانلود تحقیق از ولادت تا شهادت حضرت علی (ع)
  ولادت تا شهادت حضرت علی (ع)
تحقیق معارف
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1045 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 168

بخشی از پروژه به شرح زیر است: (به همراه توضیح کامل و عکس)

ولادت و حسب و نسب

بنا به نوشته مورخین ولادت على علیه السلام در روز جمعه 13 رجب در سال سى‏ام عام الفیل (1) بطرز عجیب و بیسابقه‏اى در درون کعبه یعنى خانه خدا بوقوع پیوست،محقق دانشمند حجة الاسلام نیر گوید:

اى آنکه حریم کعبه کاشانه تست‏ 
بطحا صدف گوهر یکدانه تست‏ 
گر مولد تو بکعبه آمد چه عجب‏ 
اى نجل خلیل خانه خود خانه تست

پدر آنحضرت ابو طالب فرزند عبد المطلب بن هاشم بن عبد مناف و مادرش هم فاطمه دختر اسد بن هاشم بود بنا بر این على علیه السلام از هر دو طرف هاشمى نسب است .

اما ولادت این کودک مانند ولادت سایر کودکان بسادگى و بطور عادى نبود بلکه با تحولات عجیب و معنوى توأم بوده است مادر این طفل خدا پرست بوده و با دین حنیف ابراهیم زندگى میکرد و پیوسته بدرگاه خدا مناجات کرده و تقاضا مینمود که وضع این حمل را بر او آسان گرداند زیرا تا باین کودک حامل بود خود را مستغرق در نور الهى میدید و گوئى از ملکوت اعلى بوى الهام شده بود که این طفل با سایر موالید فرق بسیار دارد و...

دانلود تحقیق زندگی نامه حضرت علی (ع)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین ایزدی

مقاله آموزشی زندگی نامه صادق هدایت


مقاله آموزشی زندگی نامه صادق هدایت

فرمت فایل DOC مایکروسافت ورد داکیومنت ( قابل ویرایش ) چکیده اسطوره آفرینی و اسطوره کشی صادق هدایت صادق هدایت بوف کور صادق هدایت از زمانی که خلق شد تا به امروز همواره محل بحث بوده است اینکه هدایت در این رمان پیچیده چه می گوید؟ مقصود از نوشتن آن چه بوده است؟ مرد خنزر پنزری کیست؟ لکاته و زن اثیری نماد کدام زن و کدام معنی هستند؟ و بسیار سوا

دانلود مقاله آموزشی زندگی نامه صادق هدایت

مقاله
 خرید مقاله 
دانلود مقاله
 دانلود و خرید مقاله 
 مقاله آماده
خرید مقاله آماده
 دانلود و خرید مقاله آماده
دسته بندی زبان و ادبیات فارسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

چکیده:

اسطوره آفرینی و اسطوره کشی صادق هدایت
صادق هدایت
بوف کور صادق هدایت از زمانی که خلق شد تا به امروز همواره محل بحث بوده است. اینکه هدایت در این رمان پیچیده چه می گوید؟ مقصود از نوشتن آن چه بوده است؟ مرد خنزر پنزری کیست؟ لکاته و زن اثیری نماد کدام زن و کدام معنی هستند؟ و بسیار سوال های دیگر از این دست.
بسیاری کوشیده اند طی سال های درازی که از پیدایی بوف کور گذشته است، تحلیلی در باره آن ارائه دهند و به نحوی آن را برای عامه خوانندگان قابل فهم گردانند اما به نظر نمی رسد هیچ تلاشی در این زمینه موفق بوده باشد در حالی که بوف کور همچنان جزو مهمترین رمان های زبان فارسی و شاید مهمترین آن به حساب می آید.
در مجلس بزرگداشت صدمین سال تولد هدایت که چندی پیش در دانشکده صنعت آب و برق برگزار شد، دکتر محمد صنعتی روانشناس و روانپزشک تحلیل تازه ای از بوف کور ارائه داد که البته هیچ دخلی به موضوع روانشناسی ندارد بلکه برعکس در پی تحلیل تاریخ اندیشه و اسطوره در جهان و به ویژه در مشرق زمین است و به نظر می رسد در بین تمام نوشته های درباره صادق هدایت، این تحلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد و بر اساس آن درک تازه ای از بوف کور به دست آید.

دانلود مقاله آموزشی زندگی نامه صادق هدایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین ایزدی

مقاله آموزشی زندگی نامه جلال آل احمد و آثار او


مقاله آموزشی زندگی نامه جلال آل احمد و آثار او

فرمت فایل DOC مایکروسافت ورد داکیومنت ( قابل ویرایش ) چکیده سال و محل تولّد 2 آذر 1302 – تهران سال و محل وفات 18 شهریور 1348 اسالم گیلان جلال آل احمد دوم ، آذرماه سال 1302 در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود ، او هرگز نتواست در یک جا حتی در بستر آرامش بخش باورهای دینی ، آرام گیرد و شاید تحت تاثیر همین زندگی پرتکاپو و سرشار از مسا له

دانلود مقاله آموزشی زندگی نامه جلال آل احمد و آثار او

مقاله
 خرید مقاله 
دانلود مقاله
 دانلود و خرید مقاله 
 مقاله آماده
خرید مقاله آماده
 دانلود و خرید مقاله آماده
دسته بندی زبان و ادبیات فارسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

چکیده:

سال و محل تولّد: 2 آذر 1302 – تهران
سال و محل وفات: 18 شهریور 1348 - اسالم گیلان
جلال آل احمد دوم ، آذرماه سال 1302 در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود ، او هرگز نتواست در یک جا حتی در بستر آرامش بخش باورهای دینی ، آرام گیرد و شاید تحت تاثیر همین زندگی پرتکاپو و سرشار از مسا له بود که آل احمد به شیوه و سبک جدیدی از نویسندگی دست یافت و تا مدت ‏ها نویسندگان جوان نسل بعد از خود را ، شیفته زبان و اندیشه خویش کرد .
به گزارش بخش ادبی خبرگزاری کار ایران ایلنا ، جلال در سال 1322 در نجف درس طلبگی خواند و پس از بازگشت به ایران در سال 1323 به احزاب سیاسی پیوست و چندی با حزب توده همکاری کرد ، اما در این محیط نیز چیزی را که می‏خواست به‏دست نیاورد .

دانلود مقاله آموزشی زندگی نامه جلال آل احمد و آثار او

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین ایزدی

مقاله آموزشی زندگی نامه نیما یوشیج


مقاله آموزشی زندگی نامه نیما یوشیج

فرمت فایل DOC مایکروسافت ورد داکیومنت ( قابل ویرایش ) چکیده نیما را درست نمی خوانند ________________________________________ از خلال گفت و گویی که با این شاعر داشتیم، دریافتیم که با نگاهی چند سویه، خود افتخار می کند که در کنار نیما بسیار چیزها را فرا گرفته و به گونه ای سرراست نیرو، خود را برترین شاگرد نیما می داند حتی معتقد است که بسیار

دانلود مقاله آموزشی زندگی نامه نیما یوشیج

مقاله
 خرید مقاله 
دانلود مقاله
 دانلود و خرید مقاله 
 مقاله آماده
خرید مقاله آماده
 دانلود و خرید مقاله آماده
دسته بندی زبان و ادبیات فارسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

چکیده:

نیما را درست نمی خوانند
از خلال گفت و گویی که با این شاعر داشتیم، دریافتیم که با نگاهی چند سویه، خود افتخار می کند که در کنار نیما بسیار چیزها را فرا گرفته و به گونه ای سرراست نیرو، خود را برترین شاگرد نیما می داند. حتی معتقد است که بسیاری از دیدگاه ها و رفتارهای اجتماعی او در متن زندگی به هم پیوسته اش شباهت های عجیب با نوع نگاه و کردارهای نیما دارد.

با او نشستیم و گفتیم، از نیما، از کتاب ها و شعر، از زندگی و هستی شناسی راهگشای بزرگ شعر امروز ایران.

* در سال ۱۳۱۹ چه چیز یا چیزهایی در میان بود که باعث شد «نیما» تأثیرگذار ظاهر شود؟

دانلود مقاله آموزشی زندگی نامه نیما یوشیج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین ایزدی

مقاله آموزشی زندگی نامه سهراب سپهری


مقاله آموزشی زندگی نامه سهراب سپهری

فرمت فایل DOC مایکروسافت ورد داکیومنت ( قابل ویرایش ) چکیده سهراب سپهری در مهرماه 1307 در شهرستان کاشان به دنیا آمد کودکی و نوجوانی اش را در همان جا گذراند پس از پایان تحصیلات دوره اول دبیرستان به تهران آمد و دوره دانشسرای مقدماتی پسران را در تهران گذراند سپس در وزارت فرهنگ (آموزش و پرورش) کاشان استخدام شد و مدتی بعد استعفا داد در بیست س

دانلود مقاله آموزشی زندگی نامه سهراب سپهری

مقاله
 خرید مقاله 
دانلود مقاله
 دانلود و خرید مقاله 
 مقاله آماده
خرید مقاله آماده
 دانلود و خرید مقاله آماده
دسته بندی زبان و ادبیات فارسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

چکیده:

سهراب سپهری در مهرماه 1307 در شهرستان کاشان به دنیا آمد. کودکی و نوجوانی اش را در همان جا گذراند. پس از پایان تحصیلات دوره اول دبیرستان به تهران آمد و دوره دانشسرای مقدماتی پسران را در تهران گذراند. سپس در وزارت فرهنگ (آموزش و پرورش) کاشان استخدام شد و مدتی بعد استعفا داد.
در بیست سالگی دیپلم گرفت و در همان سال موفق شد به تحصیل در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران بپردازد. او در کنار تحصیلات دانشگاهی در شرکت نفت تهران به کار مشغول شد.
در 23 سالگی نخستین مجموعه شعر خود را با عـنوان «مـرگ و رنگ» منتشـر کرد. وقتی از دانـشگاه فارغ التحصیل شد در سازمان بهداشت به کار پرداخت و در همان زمان دومین مجموعه شعر خود را با نام «زندگی خوابها» انتشار داد. سال بعد کار خود را رها کرد و در فرهنگ و هنر در بخش موزه ها و نیز تدریس در هنرستانها مشغول شد. سپهری چند سفر به اروپا، ژاپن و ... رفت و آموزش هایی در زمینه ی چاپ سنگی، حکاکی روی چوب و دیگر هنرهای ظریف دید.

دانلود مقاله آموزشی زندگی نامه سهراب سپهری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین ایزدی

مقاله آموزشی زندگی نامه استاد شهـریار به قـلم جـناب آقای زاهـدی ، دوست استاد


مقاله آموزشی زندگی نامه استاد شهـریار به قـلم جـناب آقای زاهـدی ، دوست استاد

فرمت فایل DOC مایکروسافت ورد داکیومنت ( قابل ویرایش ) چکیده زندگی نامه استاد شهـریار (به قـلم جـناب آقای زاهـدی دوست استاد) ( بخشی ازاین متن در زمان حیات استاد، نگاشته شده است ) اصولاً شرح حال و خاطرات زندگی شهـریار در خلال اشعـارش خوانده می شود و هـر نوع تـفسیر و تعـبـیـری کـه در آن اشعـار بـشود به افسانه زندگی او نزدیک است و حقـیـق

دانلود مقاله آموزشی زندگی نامه استاد شهـریار به قـلم جـناب آقای زاهـدی ، دوست استاد

مقاله
 خرید مقاله 
دانلود مقاله
 دانلود و خرید مقاله 
 مقاله آماده
خرید مقاله آماده
 دانلود و خرید مقاله آماده
دسته بندی زبان و ادبیات فارسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

چکیده:

زندگی نامه استاد شهـریار
(به قـلم جـناب آقای زاهـدی دوست استاد)
( بخشی ازاین متن در زمان حیات استاد، نگاشته شده است )
اصولاً شرح حال و خاطرات زندگی شهـریار در خلال اشعـارش خوانده می شود و هـر نوع تـفسیر و تعـبـیـری کـه در آن اشعـار بـشود به افسانه زندگی او نزدیک است و حقـیـقـتاً حیف است که آن خاطرات از پـرده رؤیا و افسانه خارج شود.
گو اینکه اگـر شأن نزول و عـلت پـیـدایش هـر یک از اشعـار شهـریار نوشـته شود در نظر خیلی از مردم ارزش هـر قـطعـه شاید ده برابر بالا برود، ولی با وجود این دلالت شعـر را نـباید محـدود کرد.
شهـریار یک عشق اولی آتـشین دارد که خود آن را عشق مجاز نامیده. در این کوره است که شهـریار گـداخـته و تصـفیه می شود.

دانلود مقاله آموزشی زندگی نامه استاد شهـریار به قـلم جـناب آقای زاهـدی ، دوست استاد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین ایزدی

مقاله آموزشی زندگی نامه اخوان ثالث


مقاله آموزشی زندگی نامه اخوان ثالث

فرمت فایل DOC مایکروسافت ورد داکیومنت ( قابل ویرایش ) چکیده اخوان نمادی از آمیزش کهنه و نو اخوان یکی از تابناکترین چهره‌های شعر معاصر است کهن سرایی است که در تحول و دگرگونی اساس شعر فارسی نقشی بسزا بر عهده می‌گیرد در پیدایش نارسایی ابهام‌ها و لغزش‌های شعر نو می‌کوشد و بدعتها و بدایع شعر نیما را آشکار می‌سازد در دوره‌ای که عدم آشنایی عمی

دانلود مقاله آموزشی زندگی نامه اخوان ثالث

مقاله
 خرید مقاله 
دانلود مقاله
 دانلود و خرید مقاله 
 مقاله آماده
خرید مقاله آماده
 دانلود و خرید مقاله آماده
دسته بندی زبان و ادبیات فارسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

چکیده:

اخوان نمادی از آمیزش کهنه و نو
اخوان یکی از تابناکترین چهره‌های شعر معاصر است کهن سرایی است که در تحول و دگرگونی اساس شعر فارسی نقشی بسزا بر عهده می‌گیرد در پیدایش نارسایی ابهام‌ها و لغزش‌های شعر نو می‌کوشد و بدعتها و بدایع شعر نیما را آشکار می‌سازد
در دوره‌ای که عدم آشنایی عمیق یا حتی آشنایی نسبی با جلوه‌های مختلف فرهنگ گذشته ایران بخصوص شعر و ادب کهن از جمله عوامل ضعف و کمبود بسیاری از شاعران نوپرداز معاصر است اخوان با توشعه‌ای پر بار از قصیده و غزل از دوبیتی‌ و رباعی به شعر نیمایی رو می‌کند و به متعصبین کهنه پرست نشان می‌دهد که خواست و پذیرش صورت و قالبی تازه و بدیع از عجز شاعر در سرودن ابیاتی به سبک و سیاق بزرگ شاعران قدیم سرچشمه نمی‌گیرد
وانگهی اخوان ادیب است، سخنران و استاد مسلط زبان فارسی و در این زمینه‌ها هیچ یک از سرایندگان عصر ما ، حتی نیما، هم سنگ و هم پایه‌ی او نیست نگاهی هرچند گذرا به مقالات و تالیفات او به خوبی خواننده را متقاعد می‌کند که اخوان مهمترین آثار نظم و نثر پارسی را بارها و بارها خوانده، با آثار درخشانترین ستارگان آسمان ادب، از فردوسی گرفته تا ایرج و بهار و نیز با دیوان دیگر شعرا شاید کم اهمیت چون حبیب خراسانی، عاشق اصفهانی، فکری، گیلانی، حسن غزنوی بسیاری دیگر آشنایی کامل دارد. او در عین حال به خوانشی اجمالی بسنده نکرده است بلکه به تحلیل جنبه‌های مختلف این آثار پرداخته آمیختگی و آلودگی‌های دیوان شاعرانی چون عنصری ، فرخی، انوری، و غیره را تمیز داده ، سره را از ناسره جدا نموده و اندوخته‌ای که خود از گنجینه سرشار ادب برداشته ، بی‌شک مجموعه‌ای از نابترین گوهرهاست.

دانلود مقاله آموزشی زندگی نامه اخوان ثالث

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین ایزدی