پروپوزال ساختار بازار و انتقال قیمت صیفی جات استان یزد (خیار گلخانه ای)
فرمت فایل : docx
حجم : 999
صفحات : 23
گروه : اقتصاد |
توضیحات محصول :
پروپوزال بررسی ساختار بازار و انتقال قیمت صیفی جات استان یزد (مطالعه موردی خیار گلخانه ای)
روابط متقابل رقابت به عنوان یک متغییر ساختاری بازار با سایر متغیرهای ساختاری، رفتاری و عملکردی مطرح می شوند و ساختار بازار تحت تاثیر ماهیت رقابت و قیمت گذاری در بازار است (دهقانی،1393). ساختار بازار یکی از فاکتورهای مهم در شکل گیری قیمت می باشد (کلایی و همکاران،1394). الگوی انتقال قیمت توسط عواملی مانند ویژگی های کالا، انتقال محصول، و ساختار بازار اداره می شود و از عناصر مهم برای تولید محصولات با ارزش افزوده است (اهن و لی[1]،2015).
اینکه چگونه شوکهای قیمتی در یک بازار به بازارهای دیگر منتقل می
شوند، انتقال قیمت نامیده می شود که این امر می تواند به صورت افقی
(مکانی) یا عمودی باشد (یوسفی و مقدسی،1392) بر پایه نظریه ی اقتصادی
کلاسیک در بازار رقابت کامل انتقال قیمت متقارن است(یاوری و همکاران،1393).
هدف این پژوهش بررسی ساختار بازار و انتقال قیمت صیفیجات استان یزد (مطالعه موردی: خیار گلخانه ای) است.
4-3- فرضیهها/ سئوالات پژوهش:
انتقال قیمت خیار گلخانه ای یزد از نظر سرعت متقارن است.
انتقال قیمت خیار گلخانه ای یزد از نظر مقدار متقارن است.
[1] Ahn and lee.