تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی
هدف از این پایان نامه تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی فیلم سازان زن ایرانی می باشد
دانلود پایان نامه رشته رسانه
تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی
بخش یکم: سیر تحوّل مشارکت زنان ایرانی و شکل گیری سینمای زنان 3
دستور العمل کد گذاری مضامین فمینیستی در فیلم های زنان سینماگر ایرانی
Column |
SPSS Variables |
Description |
|
1-4 |
Id |
Story Id |
شماره ردیف مطلب |
5 |
X1 |
Directors Names |
نام زن کارگردان |
1- پوران درخشنده |
|
|
|
2- رخشان بنی اعتماد |
|||
3- تهمینه میلانی |
|||
4- منیژه حکمت |
|||
5- مانیا اکبری |
|||
6-7 |
X2 |
Film |
نام فیلم های منتخب |
1- زمان از دست رفته |
|||
2- عشق بدون مرز |
|||
3- نرگس |
|||
4- بانوی اردیبهشت |
|||
5- دو زن |
|||
6- واکنش پنجم |
|||
7- زندان زنان |
|||
8- سه زن |
|||
9- بیست انگشت |
|||
10- 10+4 |
|||
8 |
X3 |
وجود یا عدم قهرمان |
|
1- دارد |
|||
2- ندارد |
|||
9 |
X4 |
وجود یا عدم ضد قهرمان |
|
1- دارد |
|||
2- ندارد |
|||
10 |
X5 |
نوع قهرمان در فیلم |
|
1- زن |
|||
2- مرد |
|||
11 |
X6 |
نوع ضد قهرمان در فیلم |
|
1- زن |
|||
2- مرد |
|||
12 |
X7 |
موقعیت شغلی زن در فیلم |
|
1- شاغل |
|||
2- خانه دار |
|||
13 |
X8 |
منزلت شغلی زن |
|
1. سیاسی |
|||
2. تخصصی |
|||
3. تجاری |
|||
4. خلاقیت |
|||
5. زیبایی شناسی |
|||
6. کشاورزی |
|||
7. یدی |
|||
8. ارتش وخدمات |
|||
14 |
X9 |
منزلت شغلی مرد |
|
1- سیاسی |
|||
2- تخصصی |
|||
3- تجاری |
|||
4- خلاقیت |
|||
5- زیبایی شناسی |
|||
6- کشاورزی |
|||
7- دستی |
|||
8- ارتش وخدمات |
|||
|
|
|
|
15 |
X10 |
موقعیت تحصیلی زنان در فیلم |
|
1- تحصیل کرده |
|||
2- بی سواد
|
|||
16 |
X11 |
میزان تحصیلات زن در فیلم
|
|
1- دیپلم |
|||
2- فوق دیپلم |
|||
3- لیسانس |
|||
4- فوق لیسانس |
|||
5- دکتری |
|||
17 |
X12 |
سن زنان در فیلم
|
|
1- زیر 15سال |
|||
2- 16 تا 30 سال |
|||
3- 31 تا 45 سال |
|||
4- 46 سال و بیشتر |
|||
18 |
X13 |
پوشش زنان در فیلم
|
|
1- چادر |
|||
2- مانتو |
|||
3- هر دو |
|||
19 |
X14 |
نوع روابط زن ومرد |
|
1- تفاهمی |
|||
2- تفاوتی |
|||
3- تعارضی
|
|||
20 |
X15 |
شیوه ارتباط بین زن ومرد
|
|
1- رابطه کلامی و چهره به چهره |
|||
2- رابطه کلامی و بدون چهره به چهره |
|||
3- رابطه غیر کلامی و چهره به چهره |
|||
4- فاقد ارتباط |
|||
21 |
X16 |
نوع روابط مرد با زن از لحاظ قدرت
|
|
1- سلطه جو |
|||
2- سلطه پذیر |
|||
3- هیچکدام |
|||
22 |
X17
|
نوع روابط زن با مرد از لحاظ قدرت
|
|
1- سلطه جو |
|||
2- سلطه پذیر |
|||
3- هیچکدام |
|||
23 |
X18 |
رفتارهای خشونتآمیز علیه زنان در فیلم |
|
1- دارد |
|||
2- ندارد |
|||
24 |
X19 |
اشکال خشونت |
|
1- خشونتهای فرهنگی، اقتصادی |
|||
2- قانونی و سیاسی |
|||
3- خشونت فیزیکی یا بدنی |
|||
4- خشونت روانی |
|||
5- خشونت جنسی |
|||
25 |
X20 |
علت خشونت علیه زنان |
|
1- تبعیض قانونی |
|||
2- تبعیض اجتماعی |
|||
3- تبعیض اقتصادی |
|||
4- تبعیض فرهنگی |
|||
5- تبعیض سیاسی |
|||
26 |
X21 |
عامل خشونت |
|
1- خانواده:پدر، برادر،شوهر.. |
|||
2- جامعه |
|||
3- دستگاهای دولتی |
|||
27
|
X22 |
جنسیت عامل خشونت |
|
1- مرد |
|||
2- زن |
|||
28 |
X23 |
واکنش زن به خشونت |
|
1- خشونت مقابل |
|||
2- تحمل کردن |
|||
3- گریه کردن |
|||
4- فرار از خانه |
|||
5- شکایت دادن |
|||
6- کمک خواستن |
|||
7- مراجعه به مراکز مشاوره
|
|||
29 |
X24
|
میزان استفادة زنان از محصولات فرهنگی در فیلمها |
|
1- کتاب |
|||
2- روزنامه ومجله |
|||
3- رادیو |
|||
4- تلویزیون |
|||
5- موسیقی |
|||
6- ماهواره |
|||
7- اینترنت |
|||
|
|
|
|
30 |
X25 |
مهارتهای زنان در فیلمها |
|
1- رانندگی |
|||
2- فیلمبرداری و عکاسی |
|||
3- موسیقی |
|||
4- ورزش |
|||
5- کامپیوتر |
|||
6- زبان انگلیسی |
|||
7- گلدوزی وبافندگنی |
|||
8- شعر سرودن وقصه خواندن |
|||
31 |
X26 |
طبقة اجتماعی زن در فیلم |
|
1- فقیر 2- متوسط |
|||
3-ثروتمند (مرفه) |
|||
32 |
X27 |
موضوع دیالوگهای زنان در فیلم |
|
1- موضوعات شخصی و خانوادگی:بیان حالات شخصی فرد، ویژگیها و زندگی فردی وخانوادگی مثل زندگی زناشویی، بچهداری، ویژگیهای شوهر و غیره است. |
|||
2- موضوعات اجتماعی: مربوط به کارکردن در بیرون از خانه، اشتغال و ارتباطات است. |
|||
3- موضوعات سیاسی: انتقاد از وضع موجود، شرکت در فعالیتهای سیاسی، مشاجره با پلیس و غیره است. |
|||
4- موضوعات اقتصادی: وضعیت قیمتها، گرانی، هزینة مسکن و زندگی و غیره میباشد. |
|||
5- موضوعات علمیـآموزشی: دانشگاه، درس، سخنرانی و غیره است. |
|||
6- موضوعات جنسی |
|||
7- موضوعات دینی |
|||
33 |
X28 |
مکان حضور زنان در فیلمها |
|
1- داخل خانه |
|||
2- بیرون از خانه |
|||
34 |
X29 |
فعالیتهای زنان در فیلم |
|
1- فعالیتهای خانگی |
|||
2- فعالیت تربیتی با فرزندان |
|||
3- فعالیت سیاسی |
|||
4- اجتماعی |
|||
5- حرفه ای |
|||
35 |
X30
|
شخصیت زن در فیلم |
|
1- شخصیت قوی و مستقل |
|||
2- ضعیف و وابسته به مرد |
|||
3- ضعیف و غیر وابسته |
|||
36 |
X31 |
ارزشهای قانونی شخصیت زن |
|
1- تاکید بر پیروی از قانون در زندگی و عمل به آن |
|||
2- قانون گریزی و تاکید بر قانون شکنی در گفتار و عمل |
|||
37 |
X32 |
ارزشهای قانونی شخصیت مرد |
|
1- تاکید بر پیروی از قانون در زندگی و عمل به آن |
|||
38 |
X33 |
ارزشهای مذهبی شخصیت زن |
|
1- تاکید بر مبانی مذهبی و اعتقادات دینی در گفتار وعمل |
|||
2- بی توجهی به مبانی اعتقادات دینی در گفتار و عمل |
|||
39 |
X34 |
ارزشهای مذهبی شخصیت مرد |
|
1- تاکید بر مبانی مذهبی و اعتقادات دینی در گفتار وعمل |
|||
2- بی توجهی به مبانی اعتقادات دینی در گفتار و عمل |